کسب و کار
Dominion Voting Systems از فاکس نیوز به مبلغ 1.6 میلیارد دلار به دلیل ادعاهای دروغین انتخابات شکایت می کند

Dominion Voting Systems از فاکس نیوز به مبلغ 1.6 میلیارد دلار به دلیل ادعاهای دروغین انتخابات شکایت می کند

Dominion Voting Systems روز جمعه با اعلام اینكه غول اخبار كابل در تلاش برای افزایش رتبه های تزلزل ناپذیر ، 1.6 میلیارد دلار دادخواست افترا در آمریكا علیه فاكس نیوز تنظیم كرد ، به دروغ ادعا كرد كه شركت رای دهنده در انتخابات سال 2020 تقلب كرده است.

این اولین شکایت برای افترا است که توسط یک شرکت رأی دهنده علیه یک رسانه ارائه شده است ، که توسط جان پولوس و جیمز هوور در تورنتو تاسیس شده است.

سلطه هدف ادعاهای گمراه کننده ، غلط و عجیب و غریب رئیس جمهور دونالد ترامپ و متحدانش پس از باخت در انتخابات ترامپ به جو بایدن بود. این ادعاها به شورشیان کمک کرد که در 6 ژانویه در محاصره ای شدید که منجر به کشته شدن 5 نفر از جمله یک افسر پلیس شد ، به کپیتول ایالات متحده حمله کردند. حصر منجر به استیضاح دوم تاریخی ترامپ شد.

دومینیون استدلال می کند که فاکس نیوز ، که ادعاهای نادرست مبنی بر تغییر آرا Dom دومینیون را تقویت می کند ، “طبق یک نسخه از دادخواست بدست آمده توسط The آسوشیتدپرس.

“اگر این پرونده به سطح افترا توسط یک صدا و سیما نرسد ، هیچ کاری نمی کند.”

برخی از بخش های گزارش هوایی فاکس نیوز برخی ادعاهای مربوط به Dominion را رد کرده اند. ایمیلی که صبح جمعه به فاکس نیوز فرستاده شده بود و خواستار اظهار نظر درمورد دادخواست بود ، بلافاصله پس داده نشد.

بدون تقلب در انتخابات سال 2020

در انتخابات سال 2020 تقلب گسترده ای صورت نگرفت ، این واقعیتی است که طیف وسیعی از مقامات انتخاباتی در سراسر کشور آن را تأیید کرده اند ، و همچنین مدیر FBI ، کریستوفر وری ، وزارت امنیت داخلی و ویلیام بار ، که دادستان کل ترامپ بود.

فرمانداران جمهوریخواه در آریزونا و جورجیا ، ایالات مهم میدان جنگ برای پیروزی بایدن ، همچنین متعهد به سلامت انتخابات در ایالت های خود شدند. تقریباً تمام چالش های حقوقی ترامپ و متحدانش توسط قضات برکنار شد ، از جمله دو مورد توسط دیوان عالی کشور که دارای سه قاضی معرفی شده توسط ترامپ است.

با این وجود ، برخی از کارمندان فاکس نیوز اتهامات نادرستی را مبنی بر اینکه Dominion رای خود را از طریق الگوریتم هایی در ماشین های رای گیری که در ونزوئلا برای تقلب در انتخابات دیکتاتور فقید هوگو چاوز ایجاد شده بود ، تغییر داده است. شخصیت های هوادار ، سیدنی پاول و رودی جولیانی ، متحدان ترامپ را که باعث انتشار این ادعاها شده بودند ، آوردند و سپس این ادعاها را در سیستم عامل های عظیم رسانه های اجتماعی فاکس نیوز تقویت کردند.

دومینیون در دادخواست گفت که بارها سعی کرده رکورد را تنظیم کند اما توسط فاکس نیوز نادیده گرفته شد.

این شرکت استدلال می کند که شبکه فاکس نیوز ، شبکه ای که دارای چندین شخصیت طرفدار ترامپ است ، ادعاهای دروغین را توضیح داده و تلفات رئیس جمهور سابق را توضیح می دهد. این غول کابل پس از انتخابات بینندگان خود را از دست داد و به نظر برخی از طرفداران ترامپ به اندازه کافی از جمهوریخواهان حمایت نمی کند.

وکلای Dominion گفتند که رفتار فاکس نیوز بسیار متفاوت از سایر رسانه هایی است که این ادعاها را گزارش می دهند.

جاستین نلسون ، وکیل دادگستری گفت: “این تصمیمی آگاهانه و آگاهانه از تأیید و تکرار و پخش این دروغ ها بود تا بتواند بیننده خود را حفظ کند.”

این شرکت مورد هدف بسیاری از محافظه کاران قرار گرفته است

اگرچه Dominion به 28 ایالت خدمت می کند ، اما تا انتخابات 2020 این امر در خارج از جامعه انتخابات ناشناخته بود. در این دادخواست آمده است كه هم اكنون به طور گسترده ای در محافل محافظه كار مورد هدف قرار گرفته است ، كه توسط میلیون ها نفر به عنوان یك شرور اصلی در یك داستان خیالی دیده می شود كه در آن دموكرات ها در سراسر كشور برای سرقت آرا to ترامپ توطئه می كردند.

جان پولوس ، رئیس جمهور و مدیرعامل Dominion Voting Systems ، در 9 ژانویه در Capitol Hill در واشنگتن دی سی حضور داشت تا یکسری ادعاها درباره تقلب در انتخابات را رد کند. (الکس وونگ / تصاویر فتی)

کارمندان Dominion ، از مهندسان نرم افزار تا موسس آن ، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. برخی تهدید به مرگ شدند. وكلا گفتند كه این شركت “آسیب اقتصادی عظیم و جبران ناپذیری” دیده است.

قانونگذاران میشیگان تهدید به احضار پولوس شدند و در جلسه کمیته 15 دسامبر در لانسینگ حاضر شد. در آنجا ، او یک سری ادعاها و تئوری های توطئه را که مطرح شده بود ، رد کرد و به نمایندگان مجلس جمهوری خواه اشاره کرد که هیچ کس این شرکت را به “تخلف سوگند” ، فقط در دادگاه افکار عمومی و در شبکه های اجتماعی متهم نکرد.

پولوس درباره یكی از ادعاها گفت: “از نظر فنی غیرممكن است كه شمارش آرا در زمان واقعی صورت گیرد و یا آنها را بچرخانید.”

وی خطاب به ادعای دیگری گفت: “اظهار نظر در مورد راه اندازی شرکت ما در ونزوئلا با پول کوبا با هدف سرقت انتخابات فراتر از موضوع عجیب و دروغی است”.

پولوس همچنین بارها و بارها اشاره کرد که شمارش آرا paper کاغذی مطابق جدول ماشین آلات دومینیون است.

از گویلیانی نیز شکایت می شود

Dominion همچنین از جولیانی ، پاول و مدیر عامل شرکت MyPillow مستقر در مینه سوتا به دلیل این ادعاها شکایت کرده است. یک شرکت فناوری رقیب ، Smartmatic USA نیز از فاکس نیوز به دلیل ادعاهای انتخاباتی شکایت کرد. برخلاف Dominion ، مشارکت Smartmatic در انتخابات 2020 فقط به شهرستان لس آنجلس محدود شد.

وکلای Dominion گفتند که آنها هنوز علیه شخصیت های خاص رسانه ای در فاکس نیوز شکایت نکرده اند ، اما درب آن همچنان باز است. وکلای دادگستری گفتند که برخی در فاکس نیوز می دانستند که این ادعاها نادرست است اما نظرات آنها غرق است.

وکیل استیون شاکلفورد گفت: “این پول با فاکس در این مورد متوقف می شود.” “فاکس ترجیح داد این مورد را در همه سیستم عامل های خود قرار دهد. آنها بازپخش کردند ، در رسانه های اجتماعی و جاهای دیگر بازنشر دادند.”

این شکایت در دلاور تشکیل شد ، جایی که هر دو شرکت در آن ادغام شده اند ، اگرچه دفتر مرکزی فاکس نیوز در نیویورک است و فعالیت Dominion در ایالات متحده در دنور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *